Terug

Klantenservice | Vleesetendeplant.nl

Neem contact op

* Vereiste velden

Veelgestelde vragen


1. Contact

1.1 Ik probeer te bellen, maar ik krijg niemand te pakken. Wat moet ik nu doen?

Wij werken met een klein team (zonder klantenservice), er is niet altijd iemand beschikbaar op onze telefoon. Voor het snelste contact raden we aan een mail te sturen naar: [email protected]. Wij reageren doorgaans élke werkdag op de mails, dus je kunt binnen één werkdag een reactie ontvangen.

1.2 Ik heb een bericht gestuurd naar [email protected], wanneer krijg ik antwoord?

Wij beantwoorden jouw mail binnen één werkdag.

2. Bestellen en betalen

2.1 Hoe kan ik een plant bestellen bij Vleesetendeplant.nl?

De wijze van bestelling bij Vleesetendeplant.nl is een zeer gemakkelijk proces. Laat je begeleiden door onze gebruiksvriendelijke website en wordt een trotse eigenaar van een vleesetende plant. Je begint het bestelproces natuurlijk op onze website: Vleesetendeplant.nl. Vanuit hier neem je een kijkje in ons assortiment en kies je de plant die perfect bij je past. Plaats deze in jouw winkelwagentje, vul jouw gegevens in voor de verzending en dan rest enkel nog de betaling. Maak je geen zorgen, er komt geen poespas kijken bij het bestelproces, het is simpel en snel zodat jij ontzettend snel van jouw plantje kunt genieten.

2.2 Welke betaalmiddelen accepteren jullie?

Bij Vleesetendeplant kun je op veel verschillende manieren betalen, zo loop jij immers nooit vast in het proces. Onze wijzen van betalen zijn als volgt.

  • iDeal;
  • Bancontact;
  • Google Wallet;
  • Visa Mastercard;
  • Maestro;
  • Paypal.

We hebben daarnaast ook achteraf betaal opties, hiervoor gebruiken wij:

  • Klarna Achteraf Betalen.

Zo zorgen wij ervoor dat jij nooit in het proces vast komt te zitten en ook jij gemakkelijk en snel kunt genieten van een vleesetende plant.

2.3 Ik heb een cadeaubon van Vleesetendeplant.nl, hoe kan ik deze gebruiken?

Je kunt jouw de cadeaubon in de winkelmand-pagina of tijdens de laatste stap van het bestellen invoeren (zie kortingscode mogelijkheden). Mocht de code om wat voor reden dan ook niet werken, neem dan contact met ons op via [email protected]. Dan pakken wij het direct op. De kortingscode knop ziet er als volgt uit:

Zo ziet de knop er uitgeklapt uit:

Op dit open veld kun jij dan jouw code gemakkelijk toevoegen.

2.4 Welke verzendkosten hanteren jullie?

Wil jij graag weten welke verzendkosten wij hanteren, laten we daar dan samen eens naar kijken.

  • De verzendkosten in Nederland zijn €6,95 en vanaf 45 euro bezorgen wij gratis.
  • De verzendkosten in Nederland van de avondlevering zijn €7,95en vanaf €69 euro bezorgen wij gratis.
  • De verzendkosten in België zijn €6,95 en vanaf 80 euro bezorgen wij gratis.
  • De verzendkosten in België van de avondlevering zijn €8,95en vanaf €99 euro bezorgen wij gratis.
  • De verzendkosten voor een servicepunt levering zijn €6,95en vanaf 45 euro bezorgen wij gratis.
  • Je kunt er ook voor kiezen om jouw bestelling in de zaak, in Asten, af te halen: dat is natuurlijk gratis

3. Levering en verzending

3.1 Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja dat kan zeker en het werkt als volgt:

Zodra jouw bestelling klaar staat, ontvang jij een mailtje met daarin alle benodigde informatie. Hier staat onder andere in wanneer je jouw bestelling kunt afhalen en ook of er nog verdere zaken zijn waar je op moet letten. Let overigens ook goed op dat je alles omtrent jouw plantje besteld hebt en dat wanneer je deze nog apart moet bijbestellen je dit doet voor het afhalen, dit zodat we er nog voor kunnen zorgen dat we dit klaarleggen. Bestellen op locatie is helaas nietmogelijk.

Mocht het nou zo zijn dat je jouw bestelling onverhoopt toch niet af kunt halen op de dag dat je de mail binnen krijgt, dan kun je jouw bestelling na het ontvangen van de mail nog altijd op dinsdag tot en met vrijdag tussen 10.00 en 17.00 uur afhalen.

We zouden dan ook willen vragen om jouw bestelling binnen één week af te halen. Dit heeft immers te maken met het onderhouden van de plantjes.

Let hoe dan ook goed op dat onze winkel slechts een afhaal locatie is en absoluut geen fysieke winkel. Dit houdt in dat producten dus inderdaad alleen maar op bestelling afgehaald kunnen worden.

3.2 Kan ik mijn bestelling bij een service punt laten bezorgen?

In theorie is dit zeker mogelijk, echter hebben wij dit liever niet. Je kunt overigens wel kiezen voor een PostNL afhaal locatie. Let wel op dat het hierbij om bederfelijke goederen gaat en het afhalen van het plantje wel onder de verantwoordelijkheid van de klant wordt gezet. Niet alleen voor onszelf maar ook voor jou als klant. Het kan namelijk zomaar voorkomen dat het afhalen wordt vergeten, helaas is er dan wel een plantje in de tussentijd aan het vergaan.

3.3 Wat houdt voor 14:00 besteld, volgende werkdag in huis in?

Wij werken dagelijks van maandag tot en met vrijdag. Om ervoor te kunnen zorgen dat jouw bestelling ook de volgende dag bij jou binnen komt, is het bij ons belangrijk dat je voor 14:00 uur besteld. Onze pakketen worden namelijk kortstondig hierna afgehaald en meteen gesorteerd. 

Enkele uitzonderingen op de regel zijn de weekenden, wordt er namelijk op vrijdag na 14:00 uur tot en met maandag 14:00 uur besteld? Dan worden al deze bestellingen op dinsdag geleverd. Voor de rest van de dagen dus maandag tot en met vrijdag, vandaag besteld = morgen in huis.

We horen je denken, maar kan mijn plantje wel een heel weekend in een doos blijven zitten? Ja, dit kan en wij zijn het er allemaal over eens dat hoe eerder een plantje uit een doos gehaald wordt hoe beter. We versturen daarnaast ook onze vleesetende plantjes door heel Europa. Hier kunnen plantjes wel 10 dagen tot 14 dagen onderweg zijn. Weet dat we te alle tijden alleen maar plantjes opsturen die sterk en ook stabiel zijn, dit maakt de overbrugging een stuk makkelijker.

3.4 Kan mijn bestelling ook op maandag bezorgd worden?

Ja dit is absoluut mogelijk. Zorg er in dit geval voor dat je op vrijdag voor 14:00 jouw bestelling geplaatst hebt.

3.5 Zijn jullie in het weekend gesloten?

Dat klopt inderdaad, in het weekend versturen wij geen pakketten, het is echter wel mogelijk om bij ons in het weekend een bestelling af te halen. Let wel op: Dit kan alleen maar op afspraak.

3.6 Ik ben niet thuis, wat nu?

De bezorger zal in dit geval altijd proberen het pakketje bij jouw buren af te leveren, je zou jouw buren ook kunnen vragen om eventueel het plantje alvast uit de doos te halen voor net dat beetje extra zekerheid. Let op dat dit natuurlijk altijd geheel op eigen verantwoording is. Ook kun je bij de bezorgmaatschappijen opmerkingen / wijzigingen doorvoeren aan de levering van jouw bestelling. Dit kan op de Track & Trace pagina's van de bezorgmaatschappijen.

3.7 Welke levertijd hanteren jullie?

Wij hanteren een levertijd van één werkdag. Dus in het kort: vandaag vóór 14:00 besteld = morgen in huis. Dit geldt natuurlijk anders voor de weekenden. Bestel je vrijdag voor 14:00 uur dan kun je jouw bestelling op maandag verwachten. Bestel je op vrijdag na 14:00 uur dan wordt jouw bestelling op maandag verzonden en mag je deze op dinsdag verwachten.

3.8 Kan ik bij jullie op de locatie winkelen?

Onze excuses voor het ongemak, maar dat gaat helaas niet. Je kunt enkel de online bestellingen bij ons op de locatie afhalen.

3.9 Hoe leveren jullie de vleesetende planten?

Wij zorgen ervoor dat jouw toekomstige vleesetende plantje veilig bij jou aankomt, wij hebben jaren lange ervaring met het versturen van vleesetende planten en wij doen er dus alles aan om ze een goede reis te geven en ze dus ook gemakkelijk te laten overleven. Daarnaast is het belangrijk dat je kennis neemt van het feit dat wij onze bekerplanten laten leeglopen. Dit houdt in dat we hun vloeistoffen uit de bekers laten lopen. Dit doen we zodat onze pakketten niet onnodig nat aankomen of hun verzendperiode door moeten.

Het is overigens heel belangrijk om kennis te nemen van het volgende:
Gezien wij onze Nepenthessen het water ontnemen is het belangrijk dat jij dit weer aanvult bij aankomst. Dit doe je door de bekers voor 1/4e te vullen met regenwater. Dit voorkomt dat de bekers uitdrogen en dus ook vergaan.

4. Vleesetende planten

4.1 100% groei en bloei garantie

Wat houdt dit in? Dit betekent in principe dat wij voor de volle 100% achter onze producten, kweker en natuurlijk onszelf staan. We hebben gedurende de jaren een onschatbare hoeveelheid aan kennis op kunnen doen. Dit reflecteren we terug middels onze planten. We zijn er zelfs zo zeker van dat we dus een 100% groei en bloei garantie kunnen bieden.

Dit houdt in dat wij er zeker van zijn dat mits de plant natuurlijk goed verzorgd wordt, deze geen problemen zal hebben in de groei en uiteindelijk zelfs kan gaan bloeien. Bedenk je maar eens wat een eer het is om een vleesetende plant te zien bloeien en er ook daadwerkelijk bloemen op te zien ontstaan. Dit houdt namelijk niets anders in dan dat de vleesetende plant in een topconditie is en jij dus ontzettend goed bezig bent met het verzorgen.

4.2 Waar halen jullie de vleesetende planten vandaan?

Onze vleesetende planten zijn enkel afkomstig van Nederlandse bodem. We werken uitsluitend met de meest kwalitatieve kwekers uit ons eigen kikkerlandje. Dit betekent dat naast je ook echt kwalitatieve en eerlijke vleesetende planten krijgt, ze voor een groot deel ook nog eens gewend zijn aan ons klimaat. Daarnaast geeft dit ons de uitgelezen kans om de kwaliteit van vleesetende planten goed in de gaten te houden.

4.3 Kan ik de vleesetende planten bij jullie op locatie bekijken?

Nee, helaas kan dit niet. We willen dan ook meteen vermelden dat wij geen fysieke winkel hebben, wij werken enkel via onze webshop en hebben foto's bij onze producten geplaatst van planten die uit onze eigen collectie komen. Wij willen op deze manier ook voorkomen dat er eventueel ongewenste ziekten bij onze planten terecht kunnen komen.

4.4 Hoe meten jullie de hoogte van de planten en ook potten?

We meten de combinatie van de plant en ook de pot vanaf de onderzijde van de pot. Dit doen we omdat men vaak maar beperkte ruimte heeft om planten neer te zetten. Zo zijn we in ieder geval zeker dat de kweekpot in combinatie met de plant en bovenzijde plant accuraat zijn. Dit helpt jou met het maken van een weloverwogen keuze of dat je jouw toekomstige planten op een bepaalde locatie kwijt zou kunnen.

Daarnaast maken wij ook gebruik van diameters, dit is echter alleen maar van de kweekpotjes. Zo bieden wij aan:

  • potmaat met 9 cm diameter;
  • potmaat met 12 cm diameter.

4.5 Hoe en waarom meten jullie de diameter van de kweekpotjes?

We meten de kweekpotjes om jou een goed beeld te kunnen geven van hoe breed het kweekpotje is. Dit helpt jou met het besluit, waar ga ik mijn vleesetende planten neerzetten en het helpt je ook met het vinden van een prachtige pot voor om de kweekpotjes heen. Wil je dus een extra pot bijbestellen dan raden we aan om een pot van een paar cm groter te pakken. We hebben overigens ook alle diameters vermeldt bij al onze producten.

4.6 Welke planten buiten en welke niet?

Dat is een goede vraag en hoe wordt dit nou eigenlijk beslist. We hebben enkele plantensoorten in ons assortiment waarvan wij natuurlijk weten welke er winterhard zijn. Dit zetten wij ook in onze productteksten en beschrijvingen. Hiermee hopen we het jou een stuk makkelijker te maken. Laten we vast verklappen om welke vleesetende planten soorten het eigenlijk gaat.

Het gaat hierbij om:

De Dionaea Muscipula (Venus vliegenvanger) en om de Sarracenia (Trompetbekerplant)

4.7 Moet ik mijn vleesetende plant verpotten?

We raden aan dat wanneer je kraanwater geeft aan jouw vleesetende planten (iets wat wij sowieso al afraden) je jouw planten zeker één keer per jaar verpot.

Doe je dit bijvoorbaat al niet dan kunnen jouw vleesetende planten ontzettend lang in hetzelfde potje blijven zitten alvorens ze verpot dienen te worden.

Wil jij meer weten over het verpotten van vleesetende planten? Lees er dan alles over in onze uitgebreide blog.

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

    Hide compare box
    Vleesetendeplant.nl 4,9 / 5 - 299 Reviews @ Google My Business
    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »